La guia ITC-BT 52 és la normativa marc que regula la recàrrega dels vehicles elèctrics a Espanya. Segons aquesta norma les infraestructures d’aparcaments públics o privats de nova construcció formen part dels espais autoritzats per comptar amb punts de recàrrega. En concret, els estacionaments habilitats són els col·lectius en edificis de règim de propietat horitzontal; les flotes privades; els estacionaments públics permanents i la via pública. Dirigit especialment a aquest últim segment, Selba ofereix al mercat espanyol la sèrie SL 1000.

A Catalunya, l’ICAEN (Institut Català de l’Energia) concreta que la recàrrega es pot fer des d’un punt d’accés exclusiu o vinculat al vehicle elèctric o bé des d’un punt d’accés públic. En funció de la potència de càrrega, hi ha estacions de recàrrega lenta, semiràpida i ràpida.

El punt de recàrrega lenta és idoni i la seva instal·lació està especialment vinculada a habitatges unifamiliars i flotes captives.

Els Wall box o punts específics de recàrrega estan especialment indicats per a habitatges plurifamiliars o unifamiliars, flotes captives, empreses de logística i distribució o ús particular intensiu.

Pel que fa a l’estació de recàrrega semiràpida de corrent altern (AC) és idònia la seva implementació en municipis; flotes elèctriques municipals; empreses de logística i distribució petites i mitjanes; pàrquings vinculats a centres generadors de mobilitat com supermercats, cinemes, centres comercials, concessionaris de vehicles, etc.

La potència abastaria el rang dels 7,4 kW a 22 kW i 1h de temps de recàrrega oferiria entre 40 fins a 120 km d’autonomia.

Els beneficis més destacables de la recàrrega semiràpida AC són la bona relació servei-cost econòmic d’operació i manteniment.

Finalment, la recàrrega ràpida de corrent altern (AC) i contínua (DC) ofereix una potència a partir de 50 kW en continu (DC) i 43kW en altern (AC). En 20 minuts de recàrrega disposem de 120 km d’autonomia

L’ICAEN especifica que la seva idoneïtat abasta els municipis amb un servei de taxi elèctric; empreses de logística i distribució; vies interurbanes de velocitat mitjana i alta; concessionaris de vehicles i estacions de servei.

SL1000 a la ciutat

Selba posa a el servei de mercat espanyol SL1000, el punt de recàrrega que supera els reptes més importants relatius a la seguretat que llança una ciutat com el vandalisme, les inclemències meteorològiques, etc.

A més, s’integra perfectament en els entorns urbans gràcies a un disseny atractiu, pràctic i robust i ofereix unes grandíssimes prestacions tècniques, entre les quals destaquen:

  • Grau de protecció anti vandàlica: IK10
  • Grau de protecció ambiental: IP54
  • Funcionament garantit en condicions ambientals que abasten des dels -25ºC fins als + 45ºC.
  • Proteccions elèctriques incloses dins de l’equip i independents per presa.
  • Comptador d’energia MID independent per presa, important si es realitza el cobrament de les recàrregues.
  • Sistema de retenció i bloqueig de cable per evitar la sostracció d’aquest per part de tercers.
  • Tot el cos és d’acer inoxidable pintat. Aquesta és una de les característiques diferenciadores respecte a altres alternatives de mercat espanyol.
  • Balanç de potència dinàmic entre preses.
  • Possibilitat de connexió Master-Slave amb balanç de potència dinàmic entre equips i amb altres consums de la instal·lació.
  • La corona de LEDs de la zona superior és visible des de 360º, de manera que permet identificar d’una manera ràpida i a distància l’estat del carregador des de qualsevol punt del carrer. És a dir, si l’equip està lliure, en procés de recàrrega o fora de servei.
  • Comunicació OCPP amb un programari de gestió de punts de recàrrega per a poder realitzar la gestió i el manteniment.
  • Permet la recàrrega simultània de dos vehicles al mode 3 complint estrictament les directrius de la normativa internacional IEC 61851.
  • Funcionament molt senzill: es realitza el procés de recàrrega a través d’un smartphone, una targeta RFID o un codi QR.
  • En funció del model triat l’alimentació pot ser monofàsica de 230V a 50Hz (1P + N + T) o trifàsica de 400 V a 50 Hz (3P + N + T).
  • Versió columna i paret.

Així mateix, cal assenyalar que és comú que els punts de recàrrega públics ofereixin un equipament que suma un sistema d’accés RFID i la connexió per GPRS / 3G i Ethernet. Aquestes prestacions permeten als usuaris activar la seva recàrrega i als operadors gestionar el procés.

Finalment, els ajuntaments i les empreses públiques adherides tenen l’oportunitat d’adquirir l’equip SL 1014, la seva gestió i manteniment a través de la compra agregada de l’Associació Catalana de Municipis (ACM).

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.