SL4000, el punt de recàrrega de vehicle elèctric amb modulador de potència per al seu habitatge

L’equip de la sèrie SL4000 de Selba permet la càrrega d’un vehicle elèctric en mode 3 mitjançant un cable amb connector del tipus 2. La gran aportació d’aquest model al mercat espanyol és que incorpora un modulador de potència, utilitzat per optimitzar la càrrega del vehicle elèctric i objecte d’anàlisi en un post anterior en el nostre bloc.
La sèrie SL4000 està formada per un conjunt de punts de càrrega especialment dissenyats per a ús domèstic o per a flotes de vehicles. Per aquest motiu el seu disseny ofereix un dispositiu compacte, pràctic, de fàcil manteniment i instal·lació.

El modulador de potència és el responsable d’analitzar la potència total consumida per l’habitatge i gestionar la restant per a la càrrega del vehicle elèctric. D’aquesta manera s’eviten els possibles dispars dels sistemes de protecció per sobreconsum.

Recordem que entre els avantatges aportats per un modulador de potència a un punt de recàrrega de vehicle elèctric domèstic sobresurten:

  1. Optimització de la potència contractada: En moltes instal·lacions gràcies al modulador de potència s’evita haver de contractar un augment de potència per a la càrrega de el vehicle elèctric. Quan els consums de l’habitatge disminueixen (per exemple, a la nit) augmenta la potència de càrrega del vehicle per fer més ràpid el procés de càrrega i aprofitar al màxim la potència contractada.
  2. Prioritza els consums de l’habitatge. Haver de carregar el vehicle elèctric no interfereix en el dia a dia de l’usuari.
  3. Evita dispars inesperats de les proteccions per sobrecàrrega. Redueix la potència de càrrega de vehicle elèctric per a que mai sobrepassi aquest valor en cas d’augment de consum.

Com a apunt sobre la instal·lació del modulador de potència inclòs en els models SL4101, SL4012, SL4111, SL4112 hem de subratllar que el transformador toroïdal s’ha d’instal·lar aigües avall de l’interruptor de control de potència (ICP) i aigües amunt de les principals càrregues de l’habitatge . Tot seguit, s’ha de pinçar el transformador al conductor de fase (L) de manera que mesuri el consum total de l’habitatge inclòs el del carregador SL4000.

Normativa i seguretat

La sèrie SL 4000 permet la càrrega d’un vehicle en mode 3 respectant les directrius de la normativa internacional IEC 61851.

La Guia ITC BT-52 defineix la manera de càrrega 3 com la “connexió directa del vehicle elèctric a la xarxa d’alimentació de corrent altern usant un SAVE, on la funció de control pilot s’amplia a sistema de control del SAVE, estant aquest connectat permanentment a la instal·lació d’alimentació fixa “.

Recordem que un punt de recàrrega tipus SAVE (Sistema d’Alimentació Específic del Vehicle Elèctric) és un conjunt d’equips muntats per tal de subministrar energia elèctrica per a la recàrrega d’un vehicle elèctric incloent proteccions de l’estació de recàrrega, el cable de connexió ( amb conductors de fase, neutre i protecció) i la base de presa de corrent o el connector. Aquest sistema permetrà si és el cas la comunicació entre el vehicle elèctric i la instal·lació fixa.

El mode 3 permet la càrrega lenta i semi-ràpida fins 32A. De fet, la sèrie SL4000 ofereix la càrrega en mode monofàsic fins 7,4kW. La ràpida és d’una potència igual o superior a 40 kW.

Altres prestacions ofertes per la sèrie SL 4000 relatives a la seguretat és que cada equip disposa d’una mànega de 5 metres amb endoll tipus 2, segons la normativa IEC 62.196-2.

El connector IEC 62.196 Tipus 2 (generalment conegut com mennekes o menekes) s’utilitza ja per recarregar cotxes elèctrics a nivell mundial. Al gener de 2013, el connector IEC 62.196 Tipus 2 va ser seleccionat per la Comissió Europea com l’endoll de càrrega oficial de la Unió Europea.

La millora tecnològica progressiva aconseguida per les bateries dels vehicles elèctrics relatives al rendiment, eficiència, potència i capacitat de les bateries dels cotxes elèctrics ha fet que el mode 3 de càrrega hagi desplaçat al mode 2. El motiu? Ofereix més seguretat, fiabilitat i rapidesa.

El funcionament és molt senzill: connectar i carregar, per tal de facilitar l’ús als usuaris dels vehicles elèctrics. Opcionalment també es pot adquirir amb l’activació mitjançant targeta RFID per limitar el seu ús als usuaris autoritzats.

Els models SL4011 i SL4012 incorporen totes les proteccions elèctriques necessàries per garantir la seguretat a l’interior de el cos d’ABS, el que simplifica significativament la instal·lació.

Tinguem present que, amb motiu de la publicació del Programa MOVES II, el desenvolupament de la infraestructura de recàrrega ha estat qualificada com a “determinant” per aconseguir que la mobilitat elèctrica i la descarbonització del transport siguin un èxit al nostre país per part d’associacions professionals com la Federació Nacional d’Empresaris d’Instal·lacions d’Espanya (FENIE), l’Associació Empresarial per al Desenvolupament del Vehicle Elèctric (AEDIVE) i l’Institut per a la Diversificació i Estalvi de l’Energia (IDAE).

Característiques tècniques:

  • Modulador de potència
  • Aplicacions: Habitatges particulars, aparcaments públics i privats, hotels, centres comercials i flotes de vehicles.
  • 2 anys de garantia
  • Mètode d’activació: Plug & Play / Targeta RFID (opcional)
  • Potència màxima ajustable: 3,6 kw o 7,4 kw (ajustable)
  • Sobretensions permanents i transitòries
  • Tancament de l’equip amb clau
  • Tensió de càrrega: 230V
  • Freqüència: 50-60Hz
  • Intensitat màxima corrent pren: 32 A
  • Tipus connector: Cable 5m Tipus 2
  • Protecció diferencial: Diferencial Classe A 30mA per endoll (segons model: SL4011, SL4012)
  • Protecció magneto tèrmica: Interruptor magnetotèrmic Corba C per endoll (segons model: SL4011, SL4012)
  • Mesura de potència i energia: Comptador MID per endoll (opcional)
  • Lector RFID: ISO 14443A / Mifare – 13.56 MHz (opcional)
  • Indicació d’estat: LED RGB
  • Comunicacions: RS-485
  • Dimensions: 324 x 700 x 146 mm
  • Pes: 4 kg
  • Carcassa: ABS + suport acer inoxidable pintat
  • Grau de protecció anti vandàlica: IK10
  • Grau de protecció ambiental: IP54
  • Condicions ambientals: -25ºC / + 45ºC
  • Disseny frontal adaptable
Instal·lació d'un carregador Selba SL4112 de 7,4kw, modulador de càrrega i mànega de 5 metres.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.